Zenekar
A Pál Utcai Fiúk 1983 nyarán, Szigetszentmiklóson alakult barátokból, iskolatársakból és már azon a nyáron megtartották az első koncertjüket, a helyi moziban, ami olyan jól sikerül, hogy úgy döntöttek, tovább folytatják együtt. Hamar kialakul az első stabil felállás: Leskovics Gábor – ének, gitár, Turjánszki György – basszusgitár, Zelenák Tibor - dob, Bárány Tamás - gitár, akit hamarosan Papp Ernő vált fel és csatlakozik Potondi Anikó – ének és Eőry Tamás – szaxofon. A legfontosabb a dalokat 1985-ben, kezdetleges körülmények között rögzítik maguknak.
1987-re a katonaévek után leszerel mindenki, csatlakozik hozzájuk Majoros Éva, billentyűs hangszereken és elkezdődhet az igazi munka. Innentől kezdve, gyakorlatilag minden hónapban megduplázzák a közönségüket. 1988-ban nézőszám rekordot döntöttek Budapest egyik kultikus zenei klubjában, a Fekete lyukban. A punkos elemeket is magában foglaló rockzene, és a hozzá írt néhol elmés, máshol lírai dalszövegek, valamint a mind több és egyre magabiztosabb fellépés az együttest a ’80-as évek underground zenei életének egyik legfontosabb együttesévé teszik, a rendszerváltás évében, már önállóan megtöltik a Petőfi Csarnokot is.
1990-ben jön ki az első album, Ha jön az álom címmel. Ekkor a zenekar országos turnéra indul. A következő pár év is így telik el, minden évben egy új album (1991 A Bál, 1992 A nagy rohanás, 1993 Szerelemharc) és rengeteg fellépés. A Nagy rohanás bemutatójára megtelik a Körcsarnok, a Szerelemharc bemutatójára pedig már a Budapest Sportcsarnokot választja a menedzsment, az akkor éppen 10 éves születésnapját ünneplő zenekarnak. A koncert anyaga még megjelenik egy koncertlemezen, Szajhák és partizánok címen, de kezd elfogyni a kezdeti lendület a zenekarból, egyre nehezebben születnek új dalok és az addig stabilnak mondható felállás is változik, ezekben az években hárman is távoznak a zenekarból: legkorábban Eöry Tamás, majd Papp Ernő, aki helyére Tóth Henrik kerül, Zelenák Tibort, pedig Pfeiler Ferenc váltja. A 90-es évek elején érkező Bördén Szabolcsot, a billentyűs hangszereknél hamarosan Dióssy D. Ákos váltja fel. Turnéik között az egyik legemlékezetesebb, amikor 1995-ben a debreceni Tankcsapdával és a pécsi Kispál és a Borzzal kitalálják és megvalósítják a legendás Hazudós Zenekarok Koncertturnét, amely nagy sikert arat szerte az országban.
Az együttes egyre kevésbé vágyik a népszerűséggel járó populizmusra, egyre kevesebb nagy fellépést vállalnak, inkább az ezekben az időkben gombamód szaporodó klubokba térnek vissza, ekkor adják a zenekar történetének legtöbb koncertjét. A kilencvenes évek vége felé, két új tag kerül a zenekarba: Molnár Balázs – gitár és Farkas Zoltán - dob. Ők új színeket, új energiát hoznak a fáradni látszó zenekarba és Balázs személyében nem csak egy gitárost kapnak, hanem egy dalszerző-szövegírót is, aki innentől kezdve jelentősen hozzájárul az új dalok megszületéséhez.
Az új album, Ha jön az élet címmel, 2000-ben jelent meg 14 dallal, amelyben a régi PUF stílus ötvöződik új zenei motívumokkal. Az egykori bulizenekar ezzel a részbeni megújulással zeneileg és stílusában vált egyszerre éretté és kiforrottá. A tagcserék is abbamaradnak a Turjánszki György helyett érkező Varga Laca beszállásával. Egyre többet kísérleteznek a hangzásokkal, koncerteken többször vendégzenészeket hívnak és az egyik ilyen vendég Szűcs Qka Krisztián állandó vendégnek marad meg, aki trombitával, kürttel és billentyűs hangszerekkel is segíti a zenekart. Ebben a felállásban jeleneik meg 2008-ban a Legelő című album, aminek a dalai nagyon gyorsan bekerülnek a koncertek repertoárjába a régi dalok mellé.
A zenekar ezt követő évei intenzív koncertezéssel teltek a vidéki kluboktól kezdve a nagy nyári fesztiválokon át egészen a Művészetek Palotája nagyterméig, olyan különleges előadásokkal színesítve a programot, mint pl. a Magyar Rádió 8. stúdiójában, illetve a Petőfi TV sorozatának keretében tartott akusztikus koncertek. Kiemelkedő esemény volt a zenekar életében az M2 televízió koncertsorozata keretében megrendezett 2015-ös fellépés a MÜPA-ban, amelynek során a jól ismert Pál Utcai Fiúk dalok teljesen új köntösben: szimfonikus átdolgozásban jelentek meg. Emellett persze a dalírás sem maradt abba, amelynek köszönhetően a 2019-es év különösen mozgalmasra sikerült az immár 3. évtizedét élő PUF számára. Az év első felében, KomolyZene címmel, dupla LP-n került kiadásra a 2015-ös szimfonikus koncert hangfelvétele, október elején pedig megjelent a vadonatúj Pál Utcai Fiúk sorlemez, az Igazán ez minden, amelyet a következő hónapok során országszerte a koncertszínpadokon is bemutat a zenekar.
Pál Utcai Fiúk, 2017. - MINDEN JOG FENNTARTVA.